Stron internetowa – jakie ma znaczenie we współczesnym handlu i po co się ją tworzy?


Samo wpisanie jakiejkolwiek frazy w wyszukiwarkę powoduje, że naszym oczom ukazują się setki poszczególnych stron. Każda z nich jest inna, posiada swoje charakterystyczne funkcje oraz w większości przypadków, widnieje na różnych domenach. Popularność witryn internetowych w sieci jest w dużej mierze zależna od sposobu ich prowadzenia i stopnia promocji. Pytanie jednak, po co?

Jak się okazuje, zdecydowana większość biznesów ma obecnie swoją platformę w sieci, gdzie reklamuje oferowane przez siebie usługi. To doskonały sposób na trafienie do szerszego grona odbiorców, co z kolei może przełożyć się na zysk. Aby do tego doszło, należy jednak mądrze witrynę stworzyć i zarządzać nią w odpowiedni sposób.

Co powinna zawierać strona internetowa firmy?

Przed założeniem witryny, warto przemyśleć kilka ważnych kwestii. Mianowicie, czemu konkretnie strona ma służyć oraz jaki niesie ze sobą cel. W końcu, może to być zarówno sklep internetowy, jak i platforma opisująca usługi, wraz z dobrze rozwiniętym polem komunikacji z klientem.

Przed podejściem do tworzenia bądź zwróceniem się z tym do specjalisty, warto zwizualizować sobie całą witrynę. Najważniejszym aktualnie czynnikiem, decydującym o pozostaniu klienta na platformie jest przejrzystość. Proste i łatwo dostępne menu jest kluczem w kontekście pozyskania nowych osób. Wszystkie informacje powinny być czytelne i również umieszczone w widocznym miejscu. Mówiąc głównie o sklepach internetowych, bardzo ważne jest solidne wykonanie filtrowania produktów.

Stron internetowa – jakie ma znaczenie we współczesnym handlu i po co się ją tworzy?

Innowacyjna metoda tworzenia stron

Przeważnie tworzenie stron www kojarzyło się z pisaniem kodu HTML i CSS. Dodatkowo w katalogach umieszczano skrypty JavaScript i w celu łączenia z bazą danych – formuły PHP. Dziś coraz częściej odchodzi się od tych metod, gdyż ich tworzenie jest po prostu zbyt czasochłonne.

Znacznie popularniejsze stały się systemy CMS. Umożliwiają one graficzne wykonywanie stron, a co za tym idzie – lepsze efekty. Oprogramowanie do zarządzania treścią, jak np. Wordpress, gwarantuje wydajność oraz wręcza pełny panel sterowania witryną. Dzięki temu, strona może być edytowana i aktualizowana na bieżąco, a nie ma konieczności wgrywania jej ponownie na serwer.

Nie można jednak w zupełności negować klasycznych języków, gdyż to właśnie na nich oparte są wszystkie systemy CMS. Różnicą jest natomiast przełożenie kodu na interfejs graficzny, co znacznie upraszcza wiele zadań. Niemniej jednak, aby być specjalistą Wordpressa, także należy w stopniu zaawansowanym znać całą strukturę języka HTML.

Dlaczego CMS jest bardziej opłacalne?

Po pierwsze, cena. Na większości systemów do zarządzania treścią dostępne są gotowe szablony stron do dowolnej edycji. Taki ruch w znaczny sposób ograniczy koszty związane z pisaniem strony „od zera”.

Druga rzecz to łatwość połączenia stron CMS z różnymi narzędziami Google i systemami do zarządzania firmą. Mowa tu chociażby o oprogramowaniu typu ERP, APS czy WMS. Kolejną zaletą graficznego tworzenia stron jest krótszy czas oczekiwania na ich wykonanie. Do tego dochodzą jeszcze lepsza funkcjonalność oraz możliwość wykupienia miejsca na dedykowanym pod konkretny CMS serwerze.

Podobne artykuły:

  • Robert Malinowski
  • 09-03-2023
Jak wypromować stronę internetową?
  • Michalina Grzebyk
  • 04-08-2022
Jak zwiększyć konwersję w sklepie?
  • Dorian Gąska
  • 08-08-2022
Co to jest lejek sprzedaży?